انجمن اهل قلم شهرستان لنده

انجمن اهل قلم شهرستان لنده

وابسته به ارشاد اسلامی
انجمن اهل قلم شهرستان لنده

انجمن اهل قلم شهرستان لنده

وابسته به ارشاد اسلامی

گرامی داشت هفته دولت وتجلیل از آزادگان


اهل قلم شهرستان لنده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور و هفته دولت با فرماندار شهرستان لنده دیدار و با اهداء لوح سپاس از خدمات ارزنده این آزاده سرافراز تجلیل کردند.باتشکر از خبرنگار خبرگزاری فارس جناب علیزاده


  •  

·         به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان اندیشه و قلم شهرستان لنده ظهر امروز به پاس هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره آزاده‌های سرافراز هشت سال دفاع مقدس با فرماندار شهرستان دیدار و گفت‌و گو کردند.

·         در ابتدای این دیدار هر یک از اعضاء انجمن قلم شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود در خصوص فرهنگ و هنر شهرستان پرداختند.

·         کورش محمدی رئیس انجمن اهل قلم شهرستان لنده در این دیدار با بیان اینکه واژه تکریم با تجلیل تفاوت‌ دارد گفت: تجلیل از فرماندار شهرستان به عنوان مقام مسئول نیست بلکه به عنوان آزاده مسئولی است که دیروز با جان خود و امروز با همت و تلاش خود به فکر مردم بوده و برای آن‌ها فداکاری می‌کند 

 .

·         وی افزود: حضور آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس در شهرستان لنده مایه افتخار و مباهات بوده و امیدواریم که در سایه ولایت فقیه بتوانند موفقیت‌ها و سربلندی‌های بسیاری را کسب کنند.

·         محمدی تلاش در جهت رفع مشکلات را یادآور شد و خاطر نشان ساخت: فرهنگ و هنر ریشه در تمدن و سابقه دیرینه شهرستان لنده داشته و باید در جهت اعتلای این فرهنگ کهن تلاش و همت خود و مسئولان را دو چندان کرده و زمینه تحول و پیشرفت را در شهرستان مهیا سازیم.

·         وی در ادامه صحبت‌های خود را با این دل سروده به پایان برد که:

·         «باد خنیاگر بکوب بر در، که مردانی رها کرده، از میان بند و زنجیر و شکنجه، با سرافرازی چو کوهی، با زلالی همچو رودی، با صلابت با اراده، خاک میهن را، دوباره در هوای گرم مرداد، با طلوع پاک خورشید، سبز کردند سبز کردند».

·         سالار قاسمی نماینده انجمن شعر شهرستان لنده در این دیدار با بیان یک دو بیتی یاد و خاطره آزادگان را گرامی داشت.

·         وی در این دوبیتی گفت« آنان که زما اسیر بودند، از جانب ما سفیر بودند، کردند ادا رسالت خویش، دادند به جهان اصالت خویش».

·         در ادامه سعید ذاکری پور معین البکاء و تعزیه گردان شهرستان لنده که به نمایندگی از گروه‌های تعزیه شهرستان حضور داشت ضمن تبریک هفته دولت و دهه کرامت گفت: تعزیه هنر اول استان، برخواسته از متن و اعتقاد قلبی مردم بوده که سالیان دراز به قدمت یک قرن و چند سال در این شهرستان و استان موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است.

·         وی به مهمترین مشکلات گروه‌های تعزیه شهرستان اشاره و افزود: نبود مکان مناسب برای اجرای تعزیه از دغدغه‌های مهم شهرستان بوده که نیازمند توجه جدی مسئولان در این زمینه است.

·         ذاکری‌پور در ادامه به عدم استقلال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده اشاره و گفت: امیدواریم مسئولان استانی و کشوری با توجه به موفقیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان در زمینه استقلال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده گام‌های مؤثری بردارند.

·         در پایان این دیدار از فرماندار آزاده شهرستان لنده تجلیل شد و اهالی فرهنگ و هنر با فرماندار شهرستان عکس یادگاری گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.